Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1680084, author = {Vydra, Václav}, booktitle = {XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {teacher’s authority, discipline, power, sources of authority, beginning teachers}, language = {cze}, isbn = {978-80-7599-196-6}, title = {Zdroje autority u začínajících učitelů}, url = {https://dokumenty.osu.cz/pdf/capv/sbornik_CAPV_Ostrava_Rozmanitost_podpory_uceni.pdf}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1680084 AU - Vydra, Václav PY - 2020 TI - Zdroje autority u začínajících učitelů SN - 9788075991966 KW - teacher’s authority, discipline, power, sources of authority, beginning teachers UR - https://dokumenty.osu.cz/pdf/capv/sbornik_CAPV_Ostrava_Rozmanitost_podpory_uceni.pdf N2 - Cílem příspěvku je popsat výsledky kvalitativního výzkumného šetření u začínajících učitelů českého jazyka na druhém stupni základní školy. Výzkum se zabýval tématem autority začínajících učitelů, konkrétně, jaké zdroje své vlastní autority vnímají. Cílem šetření bylo odpovědět na výzkumnou otázku: „Jak začínající učitelé vnímají zdroje své autority?“. Výsledky výzkumného šetření jsou součástí rozsáhlejších výsledků výzkumu autority u začínajících učitelů v diplomové práci autora příspěvku (Vydra, 2019). Příspěvek popisuje model zdroje autority o třech úrovních. První úroveň modelu popisuje motivaci vnímanou učiteli jako všudypřítomnou, kterou získávali jako děti ve svém vztahu s rodiči. Druhá úroveň popisuje pravidla, dle kterých učitelé organizují své vztahy. Pravidla se snaží aplikovat v souladu s jejich motivací. Od vztahových pravidel odvozují představu o jejich vztahu s žáky. Třetí úroveň popisuje prožívání učitelů, kteří na nesoulad chování žáků s jejich představou reagují neklidem až vztekem a na soulad reagují klidem. Na základě klidu/vzteku učitelé hodnotí svoji úspěšnost a říkají, zdali autoritu u žáků mají, nebo nemají. ER -
VYDRA, Václav. Zdroje autority u začínajících učitelů. In \textit{XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2020. ISBN~978-80-7599-196-6.
|