k 2020

Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole

VENGŘINOVÁ, Tereza

Základní údaje

Originální název

Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole

Název anglicky

Academic and Social Integration into Higher Educational Institutions

Autoři

VENGŘINOVÁ, Tereza

Vydání

XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7599-196-6

Klíčová slova česky

akademická integrace; sociální integrace; vysoká škola; terciární vzdělávání; začínající student

Klíčová slova anglicky

academic integration; social integration; college; higher education; new entrants

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:02, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Terciární školství v ČR je v univerzální fázi vysoké školy tak přichází různorodá skupina začínajících studentů (např. schopností se integrovat do nového prostředí). Tinto rozlišuje proces integrace do akademické sféry a do sféry sociální. Tento proces ovlivňuje mimo jiné výsledky studentů. Pokud proces integrace studenta není úspěšný, je pravděpodobnější, že student během závěrečných zkoušek na konci prvního semestru zkoušky nesloží. Proto téma integrace přímo souvisí s tématem předčasných odchodů ze studia. Primárním cílem tohoto příspěvku je představit teoretický rámec akademické a sociální integrace na základě české i zahraniční literatury a výzkumných studií.

Anglicky

As the Czech higher education is in the universal phase, we have to face various new entrants. These new entrants have different preconditions (e.g. sense of integration into a new environment). Tinto divides the integration process into academic and social integration. The integration process influences students' achievement besides other things. If a student's integration process is not successful, a student is more likely to fail during the final exams at the end of the first semesters. Therefore it is connected to the early school leavers' topic. This paper's primary goal is to present the theoretical framework of academic and social integration, based on Czech and foreign literature and research studies.

Návaznosti

MUNI/A/1047/2019, interní kód MU
Název: Učení v různých kontextech
Investor: Masarykova univerzita, Učení v různých kontextech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty