2020
Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole
VENGŘINOVÁ, TerezaZákladní údaje
Originální název
Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole
Název anglicky
Academic and Social Integration into Higher Educational Institutions
Autoři
VENGŘINOVÁ, Tereza
Vydání
XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7599-196-6
Klíčová slova česky
akademická integrace; sociální integrace; vysoká škola; terciární vzdělávání; začínající student
Klíčová slova anglicky
academic integration; social integration; college; higher education; new entrants
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:02, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Terciární školství v ČR je v univerzální fázi vysoké školy tak přichází různorodá skupina začínajících studentů (např. schopností se integrovat do nového prostředí). Tinto rozlišuje proces integrace do akademické sféry a do sféry sociální. Tento proces ovlivňuje mimo jiné výsledky studentů. Pokud proces integrace studenta není úspěšný, je pravděpodobnější, že student během závěrečných zkoušek na konci prvního semestru zkoušky nesloží. Proto téma integrace přímo souvisí s tématem předčasných odchodů ze studia. Primárním cílem tohoto příspěvku je představit teoretický rámec akademické a sociální integrace na základě české i zahraniční literatury a výzkumných studií.
Anglicky
As the Czech higher education is in the universal phase, we have to face various new entrants. These new entrants have different preconditions (e.g. sense of integration into a new environment). Tinto divides the integration process into academic and social integration. The integration process influences students' achievement besides other things. If a student's integration process is not successful, a student is more likely to fail during the final exams at the end of the first semesters. Therefore it is connected to the early school leavers' topic. This paper's primary goal is to present the theoretical framework of academic and social integration, based on Czech and foreign literature and research studies.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MU |
|