Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1681916, author = {Jagošová, Lucie}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1713}, keywords = {non-formal education; museum learning; museum pedagogy; museum pedagogue}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Na pomezí formálního a neformálního vzdělávání : Potenciál muzejní edukace pro školní skupiny a spolupráci muzejních pedagogů s učiteli}, url = {https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1864}, volume = {70}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1681916 AU - Jagošová, Lucie PY - 2020 TI - Na pomezí formálního a neformálního vzdělávání : Potenciál muzejní edukace pro školní skupiny a spolupráci muzejních pedagogů s učiteli JF - Pedagogika VL - 70 IS - 3 SP - 333-348 EP - 333-348 SN - 00313815 KW - non-formal education KW - museum learning KW - museum pedagogy KW - museum pedagogue UR - https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1864 L2 - https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1864 N2 - Muzea vědecky zpracovávají, dokumentují a zprostředkovávají historii i současnost vývoje přírody, člověka a lidské společnosti a zastřešují veškeré oblasti i obory působení člověka, od zaměření přírodovědného přes technické až po humanitní. Svým návštěvníkům zprostředkovávají obory a témata za efektivního využití atraktivních sbírkových předmětů či jejich substitutů a s ohledem na posilování vztahu návštěvníků k regionu a místnímu kulturnímu, technickému a přírodnímu dědictví. Edukační činností naplňují muzea potenciál optimálního, podnětného prostředí pro neformální vzdělávání, které pracuje s aktivizací návštěvníků, principem názornosti, hands-on přístupem, učením se z exponátů, autenticitou, zážitkovostí a prvky edutainmentu. Nabízejí různorodé formáty edukačních programů a didaktických prostředků pro různé cílové skupiny, k nimž patří děti, dospělí, senioři, rodiny, návštěvníci se speciálními potřebami, ale tradičně také školy a další organizace, které pracují s dětmi a mládeží. Náhledem do edukace v různorodém prostředí můžeme nacházet určité paralely, ale i specifické odlišnosti v profesních kompetencích muzejních pedagogů a učitelů, které mohou přispět k vzájemnému obohacování při jejich spolupráci. ER -
JAGOŠOVÁ, Lucie. Na pomezí formálního a neformálního vzdělávání : Potenciál muzejní edukace pro školní skupiny a spolupráci muzejních pedagogů s učiteli. \textit{Pedagogika}. 2020, roč.~70, č.~3, s.~333-348. ISSN~0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1713.
|