Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im ...
VELIČKOVÁ, Jana. Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht. In Marie-Laure Durand; Michel Lefévre; Peter Öhl. Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2020, s. 359-368. ISBN 978-3-339-11110-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht |
Název česky | Sebehodnocení jako nástroj na podporu autonomie žáků a učitelů ve výuce cizích jazyků |
Název anglicky | Self-evaluation as an instrument to promote learner and teacher autonomy in foreign language teaching |
Autoři | VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Hamburg, Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft, od s. 359-368, 10 s. 2020. |
Nakladatel | Verlag Dr. Kovač |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/20:00116561 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-339-11110-4 |
Klíčová slova česky | autonomie žáka; autonomnie učitele; sebehodnocení |
Klíčová slova anglicky | learner autonomy; teacher autonomy; self-assessment |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 17:36. |
Anotace |
---|
Selbstevaluation - eins der aktuellen Schlagwörter im Bereich Evaluation im Fremdsprachenunterricht, denn wie auch durch zahlreiche Forschungen nachgewiesen und bestätigt wurde, gewinnt der Unterricht durch Selbstevaluation in vieler Hinsicht an neuer Qualität, und zwar vor allem dank ihres Potenzials die Lernerautonomie entfalten zu können. Die Lernerautonomie hängt jedoch zugleichstark von der Herausbildung der Lehrerautonomie ab. Das Ziel des Textes ist es, die Beziehung zwischen (der Entwicklung) der Autonomie von Lernenden und Lehrenden in diesem Zusammenhang zu erläutern und Wege aufzuzeigen, wie die Entwicklung dieser beiden Autonomien durch Selbstbewertungsinstrumente im Bereich des Fremdsprachenunterrichts gefördert werden kann. |
Anotace česky |
---|
Sebehodnocení – jeden z v současné době často diskutovaných pojmů v oblasti hodnocení ve výuce cizích jazyků. Jak bylo prokázáno a potvrzeno řadou výzkumů, tak prostřednictvím sebehodnocení získává výuka v mnoha ohledech novou kvalitu, zejména díky svému potenciálu rozvíjet autonomii žáka. Zároveň však autonomie žáka silně závisí na vývoji autonomie učitelů. Cílem textu je vysvětlit vztah mezi (rozvíjením) autonomie žáků a učitelů v této souvislosti a ukázat způsoby, jak lze rozvoj těchto dvou autonomií v oblasti výuky cizích jazyků podporovat pomocí nástrojů sebehodnocení. |
Anotace anglicky |
---|
Self-evaluation - one of the most recent terms in the field of evaluation in foreign language teaching. In line with the results of many researches, it can with no doubt be argued that teaching through self-evaluation is gaining a new quality in many ways. The aim of the present paper is to explain the relationship between (the development) of learner and teacher autonomy in this context and to present ways how to promote the development of these two autonomies through self-evaluation tools in the area of foreign language teaching. In order to reach this goal, the context of foreign language teaching has recently been extended to the area of teacher training, because this is exactly where the whole learning autonomy development story begins. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0925/2019, interní kód MU | Název: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX) |
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58