VELIČKOVÁ, Jana. Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht. In Marie-Laure Durand; Michel Lefévre; Peter Öhl. Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2020, s. 359-368. ISBN 978-3-339-11110-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht
Název česky Sebehodnocení jako nástroj na podporu autonomie žáků a učitelů ve výuce cizích jazyků
Název anglicky Self-evaluation as an instrument to promote learner and teacher autonomy in foreign language teaching
Autoři VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hamburg, Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft, od s. 359-368, 10 s. 2020.
Nakladatel Verlag Dr. Kovač
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00116561
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-339-11110-4
Klíčová slova česky autonomie žáka; autonomnie učitele; sebehodnocení
Klíčová slova anglicky learner autonomy; teacher autonomy; self-assessment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 17:36.
Anotace
Selbstevaluation - eins der aktuellen Schlagwörter im Bereich Evaluation im Fremdsprachenunterricht, denn wie auch durch zahlreiche Forschungen nachgewiesen und bestätigt wurde, gewinnt der Unterricht durch Selbstevaluation in vieler Hinsicht an neuer Qualität, und zwar vor allem dank ihres Potenzials die Lernerautonomie entfalten zu können. Die Lernerautonomie hängt jedoch zugleichstark von der Herausbildung der Lehrerautonomie ab. Das Ziel des Textes ist es, die Beziehung zwischen (der Entwicklung) der Autonomie von Lernenden und Lehrenden in diesem Zusammenhang zu erläutern und Wege aufzuzeigen, wie die Entwicklung dieser beiden Autonomien durch Selbstbewertungsinstrumente im Bereich des Fremdsprachenunterrichts gefördert werden kann.
Anotace česky
Sebehodnocení – jeden z v současné době často diskutovaných pojmů v oblasti hodnocení ve výuce cizích jazyků. Jak bylo prokázáno a potvrzeno řadou výzkumů, tak prostřednictvím sebehodnocení získává výuka v mnoha ohledech novou kvalitu, zejména díky svému potenciálu rozvíjet autonomii žáka. Zároveň však autonomie žáka silně závisí na vývoji autonomie učitelů. Cílem textu je vysvětlit vztah mezi (rozvíjením) autonomie žáků a učitelů v této souvislosti a ukázat způsoby, jak lze rozvoj těchto dvou autonomií v oblasti výuky cizích jazyků podporovat pomocí nástrojů sebehodnocení.
Anotace anglicky
Self-evaluation - one of the most recent terms in the field of evaluation in foreign language teaching. In line with the results of many researches, it can with no doubt be argued that teaching through self-evaluation is gaining a new quality in many ways. The aim of the present paper is to explain the relationship between (the development) of learner and teacher autonomy in this context and to present ways how to promote the development of these two autonomies through self-evaluation tools in the area of foreign language teaching. In order to reach this goal, the context of foreign language teaching has recently been extended to the area of teacher training, because this is exactly where the whole learning autonomy development story begins.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUNázev: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58