KVASNICOVÁ, Jana. Sexistické dobré mravy a reklama. In Šimáčková, Kateřina, Špondrová, Pavla, Havelková, Barbara (eds.). Mužské právo. Jsou právní pravidla neutrální? 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2020, s. 521-534. Právní monografie. ISBN 978-80-7598-761-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sexistické dobré mravy a reklama
Název anglicky Sexist good manners and advertising
Autoři KVASNICOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Mužské právo. Jsou právní pravidla neutrální? od s. 521-534, 14 s. Právní monografie, 2020.
Nakladatel Wolters Kluwer
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50501 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Katalog MU
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-7598-761-7
Klíčová slova česky sexistické reklamy; sexismus; reklama
Klíčová slova anglicky sexist ads; sexism; advertising
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 13. 6. 2024 14:01.
Anotace
O neetičnosti či protiprávnosti sexistické reklamy se u nás díky aktivitám neziskového sektoru diskutuje již řadu let. Právně lze sexistickou reklamu kvalifikovat jako diskriminační, zasahující do důstojnosti či obsahující další prvky jako pornografie, násilí a motiv strachu. Výklad neurčitých pojmů, jako jsou dobré mravy, diskriminace a snižování důstojnosti, v zákoně o regulaci reklamy není jednoduchý, což může mít vliv na efektivitu postihu sexistické reklamy. Sexistická reklama nezůstává bez povšimnutí úřadů, jedná se však o problematiku, kterou řeší spíše okrajově.
Anotace anglicky
Thanks to the activities of the non-profit sector, the unethical or illegal nature of sexist advertising has been debated in this country for many years. Legally, sexist advertising can be qualified as discriminatory, infringing on dignity or containing other elements such as pornography, violence and fear motives. The interpretation of vague terms such as good morals, discrimination and impairment of dignity in the Advertising Regulation Act is not straightforward, which may affect the effectiveness of penalising sexist advertising. Sexist advertising does not go unnoticed by the authorities, but it is an issue that they deal with rather marginally.
VytisknoutZobrazeno: 18. 10. 2024 00:46