2020
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK et. al.Základní údaje
Originální název
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Název česky
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 144 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9596-0
Klíčová slova česky
inkluze, základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, lékař, psycholog, pedagog, osvětová činnost
Klíčová slova anglicky
inclusion, primary school, pupil with special needs, doctor, psychologist, teacher, education of the public
Štítky
Změněno: 8. 10. 2020 10:53, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Předložená metodická příručka nabízí řadu otázek, s nimiž se naše současné školství setkává a snaží se ukázat, jakým způsobem se řeší. Jejím cílem je seznámit odbornou veřejnost i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, a to z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Upozornit na nelehkou práci učitelů v inkluzívní škole, na které se začínají klást nové a vyšší nároky na vzdělání a vědomosti. Práce dnešního učitele není vymezena jen dovednostmi vyučování a výchovy, ale očekává se, že současný pedagog dokáže brát v úvahu podmínky, omezení a návaznosti na nové informace, které jeho činnost dostávají na novou úroveň.
Anglicky
The methodological book offers a set of questions and the solutions which depict our current school system. The aim is to provide information about inclusion and inclusive education in mainstream setting in the perspective of a doctor, a psychologist and a teacher. It is targeted on the professionals and the parents of children with special needs. The following aim is to emphasize a demanding role of teachers at inclusive school who are influenced by new and challenging claims concerning the education and knowledge. The teacher’s work is not only depicted by teaching skills but also by the terms, restrictions and the new information which subsequently influence the teacher’s competences.