B 2020

Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání

DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK et. al.

Základní údaje

Originální název

Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání

Název česky

Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher

Vydání

1. vyd. Brno, 144 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9596-0

Klíčová slova česky

inkluze, základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, lékař, psycholog, pedagog, osvětová činnost

Klíčová slova anglicky

inclusion, primary school, pupil with special needs, doctor, psychologist, teacher, education of the public

Štítky

Změněno: 8. 10. 2020 10:53, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Předložená metodická příručka nabízí řadu otázek, s nimiž se naše současné školství setkává a snaží se ukázat, jakým způsobem se řeší. Jejím cílem je seznámit odbornou veřejnost i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, a to z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Upozornit na nelehkou práci učitelů v inkluzívní škole, na které se začínají klást nové a vyšší nároky na vzdělání a vědomosti. Práce dnešního učitele není vymezena jen dovednostmi vyučování a výchovy, ale očekává se, že současný pedagog dokáže brát v úvahu podmínky, omezení a návaznosti na nové informace, které jeho činnost dostávají na novou úroveň.

Anglicky

The methodological book offers a set of questions and the solutions which depict our current school system. The aim is to provide information about inclusion and inclusive education in mainstream setting in the perspective of a doctor, a psychologist and a teacher. It is targeted on the professionals and the parents of children with special needs. The following aim is to emphasize a demanding role of teachers at inclusive school who are influenced by new and challenging claims concerning the education and knowledge. The teacher’s work is not only depicted by teaching skills but also by the terms, restrictions and the new information which subsequently influence the teacher’s competences.