b 2019

Komunikační a simulační techniky surdopedické

DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační a simulační techniky surdopedické

Název česky

Komunikační a simulační techniky surdopedické

Název anglicky

Communication and simulation techniques in deaf education.

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ

Vydání

1., elektronické. Brno, 68 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Učebnice

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

ISBN

978-80-210-9678-3

Klíčová slova česky

nedoslýchavost, hluchota, sluchadla, kochleární implantáty, bezdrátová technologie, orální metody, český znakový jazyk, čtení s porozuměním

Štítky

Změněno: 9. 10. 2020 11:09, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce.

Česky

V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce.