k 2020

Art Education in Distance Learning in Kindergartens in the Czech Republic

STROUHALOVÁ, Magda

Základní údaje

Originální název

Art Education in Distance Learning in Kindergartens in the Czech Republic

Autoři

STROUHALOVÁ, Magda

Vydání

International Virtual Conference. Czech Section of INSEA. ART EDUCATION IN THE TIME OF CORONAVIRUS REFLECTING ON TODAY, ANTICIPATING TOMORROW, 2020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

umění, mateřská škola, distanční vzdělávání, estetika, zprostředkování umění, výtvarná činnost, rámcový vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

arts, kindergarten, distance learning, aesthetics, art mediation, art activity, Framework Education Program

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 2. 3. 2021 23:12, Mgr. Magda Strouhalová

Anotace

V originále

The paper deals with teaching of art education of children in Czech kindergartens using distance education. It reflects the current situation of full-time teaching of art education, and ascertains what the possibilities and forms of teaching in distance mode are, how to share teaching material, what inspirational sources for material creation can be including demonstrations and possibilities of mediating art in order to maintain aesthetic and creative art activity. It is based on the Framework Educational Programme for Preschool Education, and it considers aspects of incorporation of distance education. It also introduces the issue from the parents‘ point of view as parents are indispensable partners in distance education, for both the teacher and the child, and it describes what the associated risks are.

Česky

Příspěvek se zaobírá výukou výtvarné výchovy dětí v českých mateřských školách při využití distančního vzdělávání. Reflektuje současnou situaci prezenční výuky výtvarné výchov a zjišťuje, jaké jsou možnosti a formy výuky v distančním režimu, jak sdílet výukový materiál, jaké mohou být inspirační zdroje pro tvorbu materiálu včetně ukázek i možností zprostředkování umění, aby byla zachována estetická a tvůrčí výtvarná aktivita. Oporu hledá v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a zamýšlí se nad aspekty zakomponování distančního vzdělávání. Na problematiku nahlíží i z pohledu rodičů, kteří jsou v distančním vzdělávaní neopomenutelní partneři jak učitele, tak i dítěte samotného, a popisuje, jaká jsou s tím spojená rizika.