DUDOVÁ, Markéta. Subject Knowledge of ESP Instructors. In 2nd International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Subject Knowledge of ESP Instructors
Autoři DUDOVÁ, Markéta.
Vydání 2nd International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky ESP; subject knowledge; ESP methodology
Změnil Změnila: Mgr. Markéta Dudová, Ph.D., učo 74374. Změněno: 16. 10. 2020 21:09.
Anotace
The paper will discuss the problem of subject knowledge of ESP instructors. In ESP, the subject-area content the instructor teaches should serve the purposes of language learners. The content is expected to be relevant to learners’ goals and careers. Both narrow (domain-specific language and related tasks) or wide (general, common-core language functions) approach to ESP have their advantages and disadvantages – and both of them put specific demands on the instructor. One of the problems they pose is how much subject knowledge is enough for an ESP instructor.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 01:59