2020
Impact of Methodological Choices on the Evaluation of Student Models
EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Impact of Methodological Choices on the Evaluation of Student Models
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, Artificial Intelligence in Education. AIED 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12163. od s. 153-164, 12 s. 2020
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00116669
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-52236-0
ISSN
UT WoS
000885049000013
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; student modeling; intelligent tutoring systems; introductory programming
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2023 13:14, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
The evaluation of student models involves many methodological decisions, e.g., the choice of performance metric, data filtering, and cross-validation setting. Such issues may seem like technical details, and they do not get much attention in published research. Nevertheless, their impact on experiments can be significant. We report experiments with six models for predicting problem-solving times in four introductory programming exercises. Our focus is not on these models per se but rather on the methodological choices necessary for performing these experiments. The results show, particularly, the importance of the choice of performance metric, including details of its computation and presentation.
Návaznosti
MUNI/A/1050/2019, interní kód MU |
|