ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu. In Ing. Barbora Jordánová; doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.; PhDr. Jitka Jirásková, Ph.D. XV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2020 - Didaktické a environmentální aspekty v přípravě učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů - 19. - 21. 3. 2020 - Tatranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR. 1. vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze - Institut vzdělávání a poradenství, 2020, s. 133-142. ISBN 978-80-213-3039-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Název anglicky PRESENTATION OF THE ASSESSMENT TOOL OF SELECTED COMPONENTS AND CHARACTERISTICS OF BIOLOGY TEACHING QUALITY
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Praha, XV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2020 - Didaktické a environmentální aspekty v přípravě učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů - 19. - 21. 3. 2020 - Tatranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR, od s. 133-142, 10 s. 2020.
Nakladatel Česká zemědělská univerzita v Praze - Institut vzdělávání a poradenství
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00116674
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-213-3039-9
Klíčová slova česky pozorovací nástroj; kvalita výuky; přírodopis; žáci
Klíčová slova anglicky observation tool; teaching quality; natural history; pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 3. 2021 13:20.
Anotace
Příspěvek navazuje na výzkum kvality výuky a představuje pilotní verzi pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky. Těžištěm příspěvku je problematika vytváření kategoriálního systému pro popis hodin z hlediska zastoupení vybraných komponent a charakteristik zakládající kvalitu výuky přírodopisu na základních školách, kterými je využívání skutečných či živých objektů ve výuce, přírodovědné aktivity ve výuce a využívání oborově specifického jazyka ve výuce.
Anotace anglicky
The paper follows the research of teaching quality and presents a pilot version of the observation and assessment tool of selected components and characteristics of teaching quality. The focus of the paper is the creation of a categorical systém for the description of lessons in terms of representatioun of selected components and characteristics establishing the quality of biology teaching in primary schools, which is the use of real or living objects in teaching biology activites in teaching and the use of field-specific language in teaching.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 18:55