Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1685930, author = {Ševčíková, Kateřina}, booktitle = {4. ročník konference "Trendy v didaktice biologie" - Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze}, keywords = {attitude; natural history; biology; scaled questionnaire; pupils of the 2nd grade of elementary school}, language = {cze}, isbn = {978-80-7603-190-6}, title = {Postoje žáků 9. ročníků základní školy k přírodopisu}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2020/09/Trendy-2020_sbornik.pdf}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1685930 AU - Ševčíková, Kateřina PY - 2020 TI - Postoje žáků 9. ročníků základní školy k přírodopisu SN - 9788076031906 KW - attitude KW - natural history KW - biology KW - scaled questionnaire KW - pupils of the 2nd grade of elementary school UR - https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2020/09/Trendy-2020_sbornik.pdf L2 - https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2020/09/Trendy-2020_sbornik.pdf N2 - V předkládané studii byl kromě vlivu genderu zjišťován i vliv oblíbeného předmětu a celkový postoj žáků k přírodopisu. Výzkumný vzorek byl tvořen 498 žáky druhého stupně z 16 českých základních škol. Poměr děvčat a chlapců byl přibližně vyrovnaný. Žáků s oblíbeným přírodovědným předmětem bylo 77. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník obsahující 25 škálovaných položek Likertova typu. Použitím faktorové analýzy byly položky rozděleny do 4 dimenzí: Význam přírodopisu a přírodopisné experimenty, Náročnost přírodopisu, Obliba učitele a využívání přírodopisných pomůcek a Zájem o přírodopis a význam pro budoucí život. Na zjištění rozdílů u jednotlivých proměnných byl použit t-test pro nezávislé výběry a posléze Mann-Whitneyho test. Dívky dosahovaly pozitivnějšího postoje k přírodopisu než chlapci. Na závěr jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti. ER -
ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Postoje žáků 9. ročníků základní školy k přírodopisu. In \textit{4. ročník konference ''Trendy v didaktice biologie'' - Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze}. 2020. ISBN~978-80-7603-190-6.
|