KOŠŤÁLOVÁ, Andrea, Pavel BENEŠ a Šárka HLUBOCKÁ. Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní. Pediatrie pro praxi. Olomouc: Solen, s.r.o., 2020, roč. 21, č. 5, s. 354-356. ISSN 1213-0494. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36290/ped.2020.072.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní
Název anglicky Cooperation of pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems
Autoři KOŠŤÁLOVÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí), Pavel BENEŠ (203 Česká republika, domácí) a Šárka HLUBOCKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-0494.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30304 Public and environmental health
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/20:00116685
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.36290/ped.2020.072
Klíčová slova česky ortoptika; léčba, Irlen filtry; dyslexie
Klíčová slova anglicky orthoptics; therapy; Irlen filters; dyslexia
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 12. 5. 2021 14:05.
Anotace
Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.
Anotace anglicky
The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in a short time.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:22