POLOUČEK, Oto a Jiří ZOUNEK. Transformace základních škol po roce 1989 pohledem učitelů. In XVIII. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 4. – 6. 6. 2020, Sovinec. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Transformace základních škol po roce 1989 pohledem učitelů
Název anglicky Transformation of primary schools after 1989 from the perspective of teachers
Autoři POLOUČEK, Oto (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání XVIII. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 4. – 6. 6. 2020, Sovinec, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW webová prezentace konference
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114374
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky post-socialistická transformace; školství; soudobé dějiny; orální historie; učitel
Klíčová slova anglicky post-socialist transformation; schooling; contemporary history; oral history; teacher
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 7. 4. 2021 17:29.
Anotace
Politické a společenské změny po revoluci roku 1989 se odrazily ve všech sférách života společnosti. Nevyhnuly se tudíž ani vzdělávání včetně základních škol. Porevoluční diskuze i trendy přitom korelují s celkovým vývojem v Československu – vyznačují se živelností, spontánností a velkým nadšením, ale i nedůvěrou, absencí zkušeností, a ne vždy systémovou negací všeho minulého. Projekt GAČR „Post-socialistická transformace základních škol – procesy, příběhy, dilemata“ (č. 20-11275S) se snaží zmapovat a zejména pochopit transformaci z pohledu učitelů. V prezentaci bude představen základní metodologický koncept výzkumu a prezentovány první poznatky ze studia dostupných pramenů.
Anotace anglicky
Social and political changes after the 1989 revolution influenced all spheres of life, thus didn’t avoid education including primary schools. Discussions and trends from the early 90s are interconnected with overall development in Czechoslovakia characterized by spontaneity and enthusiasm, but also by distrust, absence of experiences, and denying of all from the communist era. The project funded by the Grant Agency of the Czech Republic “Post-socialist Transformation of Czech Primary Schools – Processes, Stories, Dilemmas” (n. 20-11275S) efforts to process and especially to understand the transformation from the perspective of teachers. In the presentation, the basic methodological concept of research will be introduced and the first results of archive research will be presented.
Návaznosti
GA20-11275S, projekt VaVNázev: Post-socialistická transformace českých základních škol – procesy, příběhy, dilemata
Investor: Grantová agentura ČR, Post-socialistická transformace základních škol – procesy, příběhy, dilemata
VytisknoutZobrazeno: 18. 6. 2024 06:44