2020
Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible
ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Heidelberg, 184 s. Understanding Teaching-Learning Practice, 2020
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00114376
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-981-15-9242-3
Klíčová slova anglicky
dialogic teaching; classroom intervention; teacher professional development; dialogic teaching
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:06, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Anotace
V originále
This book contributes to our understanding how teachers can improve classroom dialogue and thereby boost student learning. The book reports the results of intervention research based on professional development program for teacher. Participating teachers strived, with the help of the researchers, to instigate a rich and authentic dialogue in their classrooms. The data shows that teachers were able to change their talk and interaction patterns, and this was followed by a desirable change in their students who started to talk more and expressed more complex thoughts. The book not only reports on a successful intervention, but most importantly investigates in depth the teacher experiences and ways of learning during the intervention project.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|