B 2020

Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible

ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Heidelberg, 184 s. Understanding Teaching-Learning Practice, 2020

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00114376

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-981-15-9242-3

Klíčová slova anglicky

dialogic teaching; classroom intervention; teacher professional development; dialogic teaching

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:06, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

This book contributes to our understanding how teachers can improve classroom dialogue and thereby boost student learning. The book reports the results of intervention research based on professional development program for teacher. Participating teachers strived, with the help of the researchers, to instigate a rich and authentic dialogue in their classrooms. The data shows that teachers were able to change their talk and interaction patterns, and this was followed by a desirable change in their students who started to talk more and expressed more complex thoughts. The book not only reports on a successful intervention, but most importantly investigates in depth the teacher experiences and ways of learning during the intervention project.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování