Jak dál ve výuce regionální geografie na základních školách?
KNECHT, Petr a Eduard HOFMANN. Jak dál ve výuce regionální geografie na základních školách? Informace České geografické společnosti. Česká geografická společnost, 2020, roč. 30, č. 2, s. 14-23. ISSN 1213-1075. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Jak dál ve výuce regionální geografie na základních školách? |
Název anglicky | How to continue with the teaching of regional geography at elementary schools? |
Autoři | KNECHT, Petr a Eduard HOFMANN. |
Vydání | Informace České geografické společnosti, Česká geografická společnost, 2020, 1213-1075. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný) |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | didaktika geografie;geografické vzdělávání;výuka geografie;regionální geografie;učebnice geografie |
Klíčová slova anglicky | geography education;geography teaching;regional geography;geography textbooks |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 24. 10. 2020 11:50. |
Anotace anglicky |
---|
The discussion paper reflects approaches to regional geography teaching at lower secondary schools in Czechia. It takes issue with the currently prevailing descriptive and encyclopaedic concept of regional geography teaching and proposes four action theses leading to the desired innovation. Action theses are as follows: 1. to abandon gradually the traditional, descriptive and encyclopaedic approach to regional geography teaching and to replace it with thematic studies, 2. to increase the share of problem-oriented study of places and regions of various scales, 3. to innovate traditionally conceived regional geography textbooks through the implementation of spatial-analytic approaches and postmodern geographical thought, 4. to capture the graduates of geography teacher education and to offer them high-quality in-service training courses. The conclusion stresses that the action theses are so ambitious that they can only be fulfilled with the help of all geographers in Czechia. |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:12