J 2022

Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training

LADMANOVÁ, Michaela, Tomáš ŘIHÁČEK a Jan ROUBAL

Základní údaje

Originální název

Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training

Autoři

LADMANOVÁ, Michaela (203 Česká republika, domácí), Tomáš ŘIHÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Psychotherapy Integration, Washington, DC, American Psychological Association, 2022, 1053-0479

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.500

Kód RIV

RIV/00216224:14230/22:00124866

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000811731200007

Klíčová slova anglicky

helpful and hindering events; significant events paradigm; psychotherapy training; psychotherapy integration

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 7. 2022 16:22, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Despite a growing interest in research on psychotherapy training, there is a lack of longitudinal studies on psychotherapy trainees. This study aimed to explore helpful and hindering events as reported by trainees over a whole training course. A group of N = 26 trainees in an integrative psychotherapy training course was followed over the 5-year training. At the end of each training meeting, trainees answered a modified Helpful Aspects of Therapy form. Twenty-four categories of helpful and 14 categories of hindering events were identified and clustered into 5 thematic areas: trainees’ personal self-awareness, trainees’ professional self-awareness, training group, trainers, and training content. Frequencies of the categories in each year of training were reported. The study provided a more detailed view of the development of trainee experience by employing the significant events paradigm in a longitudinal manner. Furthermore, it revealed the importance of self-exploration and interpersonal aspects beyond the formal content and structure of training.

Návaznosti

MUNI/A/1071/2018, interní kód MU
Název: Výzkum psychoterapie: psychosomatické potíže, vedlejší účinky
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum psychoterapie: psychosomatické potíže, vedlejší účinky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

Helpful_and_Hindering_Events_in_an_Integrative_Psychotherapy_Training.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru