2022
Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training
LADMANOVÁ, Michaela, Tomáš ŘIHÁČEK a Jan ROUBALZákladní údaje
Originální název
Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training
Autoři
LADMANOVÁ, Michaela (203 Česká republika, domácí), Tomáš ŘIHÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Journal of Psychotherapy Integration, Washington, DC, American Psychological Association, 2022, 1053-0479
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.500
Kód RIV
RIV/00216224:14230/22:00124866
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000811731200007
Klíčová slova anglicky
helpful and hindering events; significant events paradigm; psychotherapy training; psychotherapy integration
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 7. 2022 16:22, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
Despite a growing interest in research on psychotherapy training, there is a lack of longitudinal studies on psychotherapy trainees. This study aimed to explore helpful and hindering events as reported by trainees over a whole training course. A group of N = 26 trainees in an integrative psychotherapy training course was followed over the 5-year training. At the end of each training meeting, trainees answered a modified Helpful Aspects of Therapy form. Twenty-four categories of helpful and 14 categories of hindering events were identified and clustered into 5 thematic areas: trainees’ personal self-awareness, trainees’ professional self-awareness, training group, trainers, and training content. Frequencies of the categories in each year of training were reported. The study provided a more detailed view of the development of trainee experience by employing the significant events paradigm in a longitudinal manner. Furthermore, it revealed the importance of self-exploration and interpersonal aspects beyond the formal content and structure of training.
Návaznosti
MUNI/A/1071/2018, interní kód MU |
|