ČERMINOVÁ, Jana. Hledání nového šťastného domova. In Promýšlet Evropu dvacátého století : Idea šťastného domova. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hledání nového šťastného domova
Název česky Hledání nového šťastného domova
Název anglicky Finding a New Happy Home
Autoři ČERMINOVÁ, Jana.
Vydání Promýšlet Evropu dvacátého století : Idea šťastného domova, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky domov; migrace; osidlování; Brno; 1945
Klíčová slova anglicky home; migration; resettlement; Brno; 1945
Štítky migrace, osidlování vnitrozemí, poválečné Brno, poválečné migrace
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Hana Ambrožová, učo 1759. Změněno: 17. 2. 2021 13:22.
Anotace
Motivy vedoucí lidi k osidlování oblastí, které po druhé světové válce muselo opustit německé obyvatelstvo, se může zdát jako prozkoumané téma, ale je mnohdy pokryto vrstvou stereotypů, propagandy a zobecněných hesel. Faktory, které vedli jednotlivé osídlence k přestěhování se do neznáma, byly často jiné (závažnější i prostší) než jak byly soudobým diskurzem líčeny. V příspěvku se chci věnovat individuálním motivům k poválečné migraci obyvatel na příkladu předměstských obcí Brna.
Anotace anglicky
Motivation to leave home and go to resettle Czech borderland after the Second World War (during and after the transfer of Germans) might seem as already explored topic but it is covered by many stereotypes, proclamation and propaganda. Push factors of many migrants were usually different from current discourse, sometimes more serious, sometimes simpler. In my paper I will focus on individual motivation to migration to previously German districts/suburb of Brno and compare with stereotypes.
Návaznosti
MUNI/A/1263/2019, interní kód MUNázev: Kulturní identita v dějinách střední Evropy (Akronym: Kulturní identita)
Investor: Masarykova univerzita, Kulturní identita v dějinách střední Evropy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 15:00