Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1687676, author = {Knecht, Petr and Tůma, František}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-7}, keywords = {ethics of science; publication ethics; questionable research practices; citations; coercive citations; citation cartels}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Citační etika v pedagogickém výzkumu : k vynucování citací a zakládání citačních kartelů}, url = {https://doi.org/10.5817/SP2020-3-7}, volume = {25}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1687676 AU - Knecht, Petr - Tůma, František PY - 2020 TI - Citační etika v pedagogickém výzkumu : k vynucování citací a zakládání citačních kartelů JF - Studia paedagogica VL - 25 IS - 3 SP - 187-212 EP - 187-212 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - ethics of science KW - publication ethics KW - questionable research practices KW - citations KW - coercive citations KW - citation cartels UR - https://doi.org/10.5817/SP2020-3-7 L2 - https://doi.org/10.5817/SP2020-3-7 N2 - Ačkoli počty citací jsou považovány zejména za indikátory reputace a přínosnosti vědců v akademické komunitě, mohou nabývat také určité ekonomické hodnoty. Tento ekonomizující přístup je možné pozorovat také v Česku, což s sebou přináší snahu některých vědců získávat citace eticky spornými z působy. Cílem studie tedy je podrobněji pojednat o problematice citování. Vybrané ukázky, které vycházejí z vlastní akademické zkušenosti a pozorování obou autorů, dokumentují, jak akademici vynucují citace a zakládají citační kartely. Z pohledu Mertonova vědeckého étosu tyto praktiky vedou k rozkladu nezaujatosti, transparentnosti a kritického přístupu ve vědě. V závěru uvádíme vybraná doporučení pro eticky správné citování. ER -
KNECHT, Petr a František TŮMA. Citační etika v pedagogickém výzkumu : k vynucování citací a zakládání citačních kartelů. \textit{Studia paedagogica}. Masarykova univerzita, 2020, roč.~25, č.~3, s.~187-212. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-7.
|