J 2021

A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic

SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ a Eduard HOFMANN

Základní údaje

Originální název

A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic

Autoři

SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, Taylor & Francis, 2021, 1472-9679

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00118772

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000577903700001

Klíčová slova anglicky

Primary and lower secondary education; outdoor education; school educational programme; structured interview; teacher

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2022 11:19, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This study was designed to analyse the way in which outdoor education (OE) is implemented at selected elementary schools providing the primary and lower secondary education. To understand the status of OE in the Czechia, a formal framework for implementing OE in national and school curriculum is described in the introduction. The first phase of our research consists of a content analysis of the School Education Programmes (SEPs). All of the analysed SEPs included OE in some form but with differences among the schools in terms of quantity and quality of learning. Therefore, the next phase of our research supplemented the data acquired in the first phase, using structured interviews with 18 teachers at nine model schools. The interviews confirmed that the schools have no concept of OE. Therefore, we made an effort to propose the principles of a concept of OE and its implementation in the Czech curriculum.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie