HUBAČOVÁ PIROVÁ, Viola. Assessment of Psychomotor Development of Preschool Children: A Review of Eight Psychomotor Developmental Tools. International Journal of Sport and Health Sciences. 2020, roč. 14, č. 11, s. 366 - 375. ISSN 1307-6892.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessment of Psychomotor Development of Preschool Children: A Review of Eight Psychomotor Developmental Tools
Autoři HUBAČOVÁ PIROVÁ, Viola.
Vydání International Journal of Sport and Health Sciences, 2020, 1307-6892.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Assessment of psychomotor development, preschool children, psychomotor development, review of assessment tools
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Viola Hubačová Pirová, Ph.D., učo 397264. Změněno: 11. 11. 2020 13:44.
Anotace
The assessment of psychomotor development allows us to identify children with motor delays, helps us to monitor progress in time and prepare suitable intervention programs. The foundation of psychomotor development lies in pre-school age and is crucial for child´s further cognitive and social development. Many assessment tools of psychomotor development have been developed over the years. Some of them are easy screening tools; others are more complex and sophisticated. The purpose of this review is to describe the history of psychomotor assessment, specify preschool children´s psychomotor evaluation and review eight psychomotor development assessment tools for preschool children (Denver II., DEMOST-PRE, TGMD -2/3, BOT-2, MABC-2, PDMS-2, KTK, MOT 4-6). The selection of test depends on purpose and context in which is the assessment planned.
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 04:11