2020
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
RYSOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
Název česky
Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (ve sféře vzdělávání)
Název anglicky
Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)
Autoři
RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Budapest, Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája IX. 9th Conference for Young Slavists in Budapest, od s. 96-99, 4 s. 2020
Nakladatel
Eötvös Loránd University
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Maďarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00124868
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-963-489-218-2
Klíčová slova česky
internetová reklama; klíčová slova; reklama ve vzdělávání; komparativní analýza; ruština; čeština
Klíčová slova anglicky
online advertising; key words; advertising in Education; comparative analysis; Russian language; Czech language
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2023 11:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
V originále
Doklad issledujet ključevyje slova v sovremnnoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija. Osnovnym lingvističeskim materialom dlja analiza javljajetsja tekstovaja reklama v vide bannerov, i reklama i pablisiti v social’nych setjach «Facebook» i «VKontakte». Reklama v sfere obrazovanija vključajet pablisiti škol, vuzov i iniversitetov, drugich obrazovatel’nych institutov (napr. školy jazykov), studenčeskij stažirovok za granicej ili jazykovych lagerej.
Anglicky
The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements. Basic linguistic material represent advertisements in the form of banners and promotional profiles and advertising in social networks “Facebook” and “VKontakte”. The advertising in Education includes advertisements and commercials of schools, universities, other educational institutions (e.g. language schools), studies abroad etc.