D 2020

Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)

RYSOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)

Název česky

Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (ve sféře vzdělávání)

Název anglicky

Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)

Autoři

RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Budapest, Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája IX. 9th Conference for Young Slavists in Budapest, od s. 96-99, 4 s. 2020

Nakladatel

Eötvös Loránd University

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00124868

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-963-489-218-2

Klíčová slova česky

internetová reklama; klíčová slova; reklama ve vzdělávání; komparativní analýza; ruština; čeština

Klíčová slova anglicky

online advertising; key words; advertising in Education; comparative analysis; Russian language; Czech language

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2023 11:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.

Anotace

V originále

Doklad issledujet ključevyje slova v sovremnnoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija. Osnovnym lingvističeskim materialom dlja analiza javljajetsja tekstovaja reklama v vide bannerov, i reklama i pablisiti v social’nych setjach «Facebook» i «VKontakte». Reklama v sfere obrazovanija vključajet pablisiti škol, vuzov i iniversitetov, drugich obrazovatel’nych institutov (napr. školy jazykov), studenčeskij stažirovok za granicej ili jazykovych lagerej.

Anglicky

The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements. Basic linguistic material represent advertisements in the form of banners and promotional profiles and advertising in social networks “Facebook” and “VKontakte”. The advertising in Education includes advertisements and commercials of schools, universities, other educational institutions (e.g. language schools), studies abroad etc.