D 2020

Girl-Friendly Computer Science Classroom: Czechitas Experience Report

BÜHNOVÁ, Barbora a Lucia HAPPE

Základní údaje

Originální název

Girl-Friendly Computer Science Classroom: Czechitas Experience Report

Autoři

BÜHNOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucia HAPPE (703 Slovensko)

Vydání

Neuveden, European Conference on Software Architecture, od s. 125-137, 13 s. 2020

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/20:00116877

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-030-59154-0

ISSN

Klíčová slova anglicky

Computer science education; Girls; Secondary grade; Learning environment; Czechitas

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2021 06:10, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

The under-representation of girls within software engineering has far-reaching consequences, from social to economical. For the moment, curriculum design is being widely discussed as the essential factor that teachers can adapt to influence their education’s inclusiveness. However, in building an inclusive learning environment, effective pedagogy is even more crucial, fostering controlled work with students’ strengths, weaknesses, interest in the topic, sense of belonging, and experience of success. In this paper, we collect effective strategies for building a girl-friendly classroom environment that is inclusive towards novice computer science learners, and we pair them with the practical experience from a successful education NGO called Czechitas, specialized in female-tailored computing courses.