2020
Girl-Friendly Computer Science Classroom: Czechitas Experience Report
BÜHNOVÁ, Barbora a Lucia HAPPEZákladní údaje
Originální název
Girl-Friendly Computer Science Classroom: Czechitas Experience Report
Autoři
BÜHNOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucia HAPPE (703 Slovensko)
Vydání
Neuveden, European Conference on Software Architecture, od s. 125-137, 13 s. 2020
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00116877
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-59154-0
ISSN
Klíčová slova anglicky
Computer science education; Girls; Secondary grade; Learning environment; Czechitas
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2021 06:10, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
The under-representation of girls within software engineering has far-reaching consequences, from social to economical. For the moment, curriculum design is being widely discussed as the essential factor that teachers can adapt to influence their education’s inclusiveness. However, in building an inclusive learning environment, effective pedagogy is even more crucial, fostering controlled work with students’ strengths, weaknesses, interest in the topic, sense of belonging, and experience of success. In this paper, we collect effective strategies for building a girl-friendly classroom environment that is inclusive towards novice computer science learners, and we pair them with the practical experience from a successful education NGO called Czechitas, specialized in female-tailored computing courses.