a 2020

Profesní identita učitele: determinanty a transformace perspektivou kvalitativního výzkumu

JURČÍK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Profesní identita učitele: determinanty a transformace perspektivou kvalitativního výzkumu

Název anglicky

Teacher ’s professional identity :determination and transformation through the lens of qualitative research

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7599-196-6

Klíčová slova česky

profesní identita, alternativní škola, identita, učitel

Klíčová slova anglicky

professional identity, teacher, qualitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 11. 2020 17:30, Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.

Anotace

V originále

Profesní identita je stále se vyvíjející proces, kdy skrze interpretaci a reinterpretaci svých vlastních příběhů (narativů) je formována. Velkou roli hrají klíčové události v profesní kariéře jako první kontakt s praxí apod. V souvislosti s osobní a sociální identitou profesní identita definuje učitele. Mnozí autoři se domnívají, že profesní identita je mnohočetná, sestává tedy z více identit. Tyto mohou spolu interagovat a v průběhu času i edukačního kontextu nabývat na váze. Jedna z teorií dělí tyto sub-identity učitele na pedagogického, didaktického a oborového experta.

Anglicky

Professional identity is formed by personal and social identity and changes with teacher’s career path. The identity is also influenced by teacher’s life story. Many authors believe that teacher’s identity consists of multiple identities. One of them divides identity into three parts: subject matter expert, pedagogical expert and didactical expert.