2020
Profesní identita učitele: determinanty a transformace perspektivou kvalitativního výzkumu
JURČÍK, MiroslavZákladní údaje
Originální název
Profesní identita učitele: determinanty a transformace perspektivou kvalitativního výzkumu
Název anglicky
Teacher ’s professional identity :determination and transformation through the lens of qualitative research
Autoři
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7599-196-6
Klíčová slova česky
profesní identita, alternativní škola, identita, učitel
Klíčová slova anglicky
professional identity, teacher, qualitative research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 11. 2020 17:30, Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.
V originále
Profesní identita je stále se vyvíjející proces, kdy skrze interpretaci a reinterpretaci svých vlastních příběhů (narativů) je formována. Velkou roli hrají klíčové události v profesní kariéře jako první kontakt s praxí apod. V souvislosti s osobní a sociální identitou profesní identita definuje učitele. Mnozí autoři se domnívají, že profesní identita je mnohočetná, sestává tedy z více identit. Tyto mohou spolu interagovat a v průběhu času i edukačního kontextu nabývat na váze. Jedna z teorií dělí tyto sub-identity učitele na pedagogického, didaktického a oborového experta.
Anglicky
Professional identity is formed by personal and social identity and changes with teacher’s career path. The identity is also influenced by teacher’s life story. Many authors believe that teacher’s identity consists of multiple identities. One of them divides identity into three parts: subject matter expert, pedagogical expert and didactical expert.