HUBAČOVÁ PIROVÁ, Viola. Assessment of psychomotor development of preschool children : A Review of Eight Psychomotor Developmental Tools. In ICHMBSP 2020 : International Conference on Human Movement Behavior and Sport Psychology, 11.-12.11.2020, Řím. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessment of psychomotor development of preschool children : A Review of Eight Psychomotor Developmental Tools
Autoři HUBAČOVÁ PIROVÁ, Viola (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání ICHMBSP 2020 : International Conference on Human Movement Behavior and Sport Psychology, 11.-12.11.2020, Řím, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50102 Psychology, special ;
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00116909
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky psychomotor development; preschool children; assessment
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 22. 4. 2021 10:37.
Anotace
The assessment of psychomotor development allows us to identify children with motor delays, helps us to monitor progress in time and prepare suitable intervention programs. The foundation of psychomotor development lies in pre-school age and is crucial for child´s further cognitive and social development. Many assessment tools of psychomotor development have been developed over the years. Some of them are easy screening tools; others are more complex and sophisticated. The purpose of this review is to describe the history of psychomotor assessment, specify preschool children´s psychomotor evaluation and review eight psychomotor development assessment tools for preschool children (Denver II., DEMOST-PRE, TGMD -2/3, BOT-2, MABC-2, PDMS-2, KTK, MOT 4-6). The selection of test depends on purpose and context in which is the assessment planned.
Návaznosti
MUNI/A/1270/2019, interní kód MUNázev: Psychologické aspekty přípravy vrcholových sportovců (Akronym: PAPEA)
Investor: Masarykova univerzita, Psychologické aspekty přípravy vrcholových sportovců, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 04:10