2020
Skloňování vybraných forem domácího vzdělávání v Česku (aneb kdo v Česku potřebuje domácí vzdělávání)
KAŠPAROVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Skloňování vybraných forem domácího vzdělávání v Česku (aneb kdo v Česku potřebuje domácí vzdělávání)
Název anglicky
Declination of Homeschooling in the Czech Republic : Who Needs Homeschooling in Czech?
Autoři
KAŠPAROVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Domácí vzdělávání, od s. 15-34, 20 s. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50404 Antropology, ethnology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/20:00116991
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7603-187-6
Klíčová slova česky
domácí vzdělávání; Česká republika, domácí škola
Klíčová slova anglicky
homeschool; home-education; Czech Republic; homeschooling
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 11. 2020 09:05, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Kapitola se zabývá stručnou genezí domácího vzdělávání v ČR a následně klíčovými principy moderní pedagogiky - rovností, svobodou a uniformitou - a to z perspektivy sociální antropologie, etiky a filozofie. Následuje krátké zamyšlení nad pěti základními pilíři funkčního domácího vzdělávání, jak vyplynulo autorce z dlouhodobého terénního výzkumu domácího vzdělávání v ČR. Závěrečná část textu se věnuje případovým studiím rodin, vzdělávajících své děti doma.
Anglicky
The chapter offers a short genesis of homeschooling in the Czech Republic, as well as a short discussion about key principles of modern pedagogy, such as equity, freedom and uniformity, all from the perspective of social anthropology, ethics and philosophy. Five pillars of successful homeschooling follow, based upon the results of longitudinal study of the author among Czech homeschoolers. Last part of the text offers three homeschooling case studies.