k 2020

A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified

MIKEŠ, Marek

Základní údaje

Originální název

A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified

Název česky

Klasické dílo v moderním médiu: Příběh prince Gendžiho jako digitální hra

Autoři

Vydání

Replaying Japan 2020, 2020

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

Japonská literatura; digitální hry; Gendži monogatari

Klíčová slova anglicky

Japanese literature; digital games; Genji monogatari

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 19. 11. 2020 15:48, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.

Anotace

V originále

In the presentation I analyzed how The Tale of Genji, a classical work of Japanese literature was adapted to an otome game titled Genji koi emaki. I focused on aspects that might have motivated changes in the work such as possibilities of the digital game medium, genre convetions of otome games and contemporary tendencies in reception of The Tale of Genji.

Česky

V příspěvku jsem analyzoval, jakým způsobem byl Příběh prince Gendžiho, klasické dílo japonské literatury, adaptován ve hře Gendži koi emaki, jež patří do žánru tzv. otome her. Zaměřil jsem se hlavně na aspekty, které mohly motivovat změny oproti původnímu dílu, jako jsou možnosti digitálních her jakožto média, žánrové konvence otome her a současné tendence v recepci Příběhu prince Gendžiho.