2020
A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified
MIKEŠ, MarekZákladní údaje
Originální název
A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified
Název česky
Klasické dílo v moderním médiu: Příběh prince Gendžiho jako digitální hra
Autoři
Vydání
Replaying Japan 2020, 2020
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
Japonská literatura; digitální hry; Gendži monogatari
Klíčová slova anglicky
Japanese literature; digital games; Genji monogatari
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 19. 11. 2020 15:48, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.
V originále
In the presentation I analyzed how The Tale of Genji, a classical work of Japanese literature was adapted to an otome game titled Genji koi emaki. I focused on aspects that might have motivated changes in the work such as possibilities of the digital game medium, genre convetions of otome games and contemporary tendencies in reception of The Tale of Genji.
Česky
V příspěvku jsem analyzoval, jakým způsobem byl Příběh prince Gendžiho, klasické dílo japonské literatury, adaptován ve hře Gendži koi emaki, jež patří do žánru tzv. otome her. Zaměřil jsem se hlavně na aspekty, které mohly motivovat změny oproti původnímu dílu, jako jsou možnosti digitálních her jakožto média, žánrové konvence otome her a současné tendence v recepci Příběhu prince Gendžiho.