ČERNÝ, Michal. Pravděpodobně většinu času žijeme onlife. In OpenAlt 2020, 7.-8.11.2020, online. 2020. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Pravděpodobně většinu času žijeme onlife |
Název anglicky | Probably most of the time we live onlife |
Autoři | ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | OpenAlt 2020, 7.-8.11.2020, online, 2020. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/20:00114868 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | fenomenologie; pragmatismus; věda; teorie poznání; Heidegger; Teilhard; Patočka; AI; Floridi |
Klíčová slova anglicky | phenomenology; pragmatism; science; theory of cognition; Heidegger; Teilhard; Patočka; AI; Floridi |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 20. 4. 2021 11:21. |
Anotace |
---|
Rozlišovat mezi online a offline pro většinu našich běžných činností přestává dávat smysl. Žijeme v prostoru, který oba tyto dříve oddělené světy spojuje do jediného – zakoušíme onlife. Život, ve kterém neustále interagujeme s technikou, ale i se sebou navzájem. Stojíme v situaci, kdy spolupráce není jen záležitostí lidských týmů, ale hybridních komunit, ve které část týmu tvoří systémy s umělou inteligencí. Co tato situace znamená z hlediska významu otevřenosti dat, přístupů a společenských struktur? Proč je otevřený přístup důležitější a významnější než kdykoliv před tím? A proč bychom o něm měli více přemýšlet v kontextu vzdělávání, ale i demokracie a svobody? |
Anotace anglicky |
---|
Distinguishing between online and offline for most of our normal activities ceases to make sense. We live in a space that unites both of these previously separate worlds into one - we experience onlife. A life in which we constantly interact with technology, but also with each other. We are in a situation where collaboration is not just a matter of human teams, but of hybrid communities, in which part of the team consists of artificial intelligence systems. What does this situation mean in terms of the importance of openness of data, approaches and social structures? Why is an open approach more important and significant than ever before? And why should we think more about it in the context of education, but also of democracy and freedom? |
Návaznosti | |
---|---|
TL02000040, projekt VaV | Název: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (Akronym: TIGUP) |
Investor: Technologická agentura ČR, Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí |
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 08:03