V 2020

EU Kids Online 2020 : survey results from 19 countries

ŠMAHEL, David, Hana MACHÁČKOVÁ, Giovanna MASCHERONI, Lenka DĚDKOVÁ, Elisabeth STAKSRUD et. al.

Základní údaje

Originální název

EU Kids Online 2020 : survey results from 19 countries

Autoři

ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant, domácí), Hana MACHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Giovanna MASCHERONI (380 Itálie), Lenka DĚDKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Elisabeth STAKSRUD (578 Norsko), Kjartan ÓLAFSSON (578 Norsko), Sonia LIVINGSTONE (826 Velká Británie a Severní Irsko) a Uwe HASEBRINK (276 Německo)

Vydání

London, 156 s. 2020

Nakladatel

EU Kids Online

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Obor

50800 5.8 Media and communications

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/20:00114515

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

EU Kids Online; online risks; online benefits; children and adolescents; survey

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2022 11:12, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.

Anotace

V originále

This report presents the findings from a survey of children aged 9–16 from 19 European countries. The data were collected between autumn 2017 and summer 2019 from 25,101 children by national teams from the EU Kids Online network. A theoretical model and a common methodology to guide this work was developed during four phases of the network’s work, and is discussed at the outset of this report. The main findings from the key topic areas are summarised, which correspond to the factors identified in the theoretical model: Access, Practices and skills, Risks and opportunities, and Social context.

Česky

This report presents the findings from a survey of children aged 9–16 from 19 European countries. The data were collected between autumn 2017 and summer 2019 from 25,101 children by national teams from the EU Kids Online network. A theoretical model and a common methodology to guide this work was developed during four phases of the network’s work, and is discussed at the outset of this report. The main findings from the key topic areas are summarised, which correspond to the factors identified in the theoretical model: Access, Practices and skills, Risks and opportunities, and Social context.

Návaznosti

GX19-27828X, projekt VaV
Název: Pohled do budoucnosti: Porozumění vlivu technologií na “well-being” adolescentů (Akronym: FUTURE)
Investor: Grantová agentura ČR, Modelling the future: Understanding the impact of technology on adolescent’s well-being