2019
Ser y significado del cuerpo en la dramaturgia mexicana contemporánea
VÁZQUEZ TOURIŇO, DanielZákladní údaje
Originální název
Ser y significado del cuerpo en la dramaturgia mexicana contemporánea
Název česky
Bytí a význam těla v současné mexické dramatice
Název anglicky
Being and Meaning of the Body in Contemporary Mexican Dramatics
Autoři
Vydání
1st International Academic Conference Theatricality – Antitheatricality : Transdisciplinary and Scenological Studies on Contemporary Theatre (Bielsko-Biała), 2019
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60206 Specific literatures
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Latinsko-americké divadlo; Richard Viqueira; Teatro de Ciertos Habitantes; performativita; dramaturgie; Fonca; mexické divadlo
Klíčová slova anglicky
Latin American Theatre; Richard Viqueira; Teatro de Ciertos Habitantes; performance; drama; Fonca; Mexican theatre
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2021 15:15, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
Partiendo de la tendencia de la última dramaturgia mexicana por participar del carácter antimimético y autorreferencial del teatro contemporáneo, el trabajo estudia cómo se manifiesta la corporalidad performativa en obras dramáticas de los últimos annos. El estudio se centra en las piezas Psico/Embutidos, de Richard Viqueira, y De monstruos y prodigios, de Claudio Valdés Kuri.
Česky
Na základě tendence nejnovějšího mexického dramatu podílet se na antimimetické a autoreferenční kvalitě současného divadla, práce zkoumá, jak je performativní tělesnost zobrazena v dramatických dílech posledních let. Studie se zaměřuje na hry Psico / Embutidos od Richarda Viqueiry a De monstruos y prodigios od Claudia Valdés Kuriho.
Anglicky
Based on the tendency of the latest Mexican drama to participate in the anti-mimetic and self-referential quality of contemporary theatre, the work investigates how performative corporality is displayed in dramatic works of recent years. The study focuses on the plays Psico/Embutidos, by Richard Viqueira, and De monstruos y prodigios, by Claudio Valdés Kuri.