J 2020

Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)

RYSOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)

Název anglicky

Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)

Autoři

RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Philologia Rossica, Hradec Králové, Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, 2020, 2694-8826

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00117266

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

online reklama; ruská reklama; vzdělávání; přejaté slovo; slovní zásoba; internacionalizmus; anglicizmus

Klíčová slova anglicky

online advertising; Russian advertising; Education; loanword; vocabulary; internationalism; anglicism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2021 10:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.

Anotace

V originále

V současné době se v ruštině objevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, které představují jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy (s důrazem na řecko-latinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Přejímání celých lexikálních jednotek i jednotlivých cizojazyčných komponentů, které se využívají při slovotvorbě, poukazuje na silný vliv cizích jazyků v současné ruské online reklamě v oblasti vzdělávání.

Anglicky

There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.

Návaznosti

MUNI/A/0900/2019, interní kód MU
Název: Slavistická badatelská dílna
Investor: Masarykova univerzita, Slavistická badatelská dílna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty