2020
Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
RYSOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Název anglicky
Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)
Autoři
RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Philologia Rossica, Hradec Králové, Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, 2020, 2694-8826
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00117266
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
online reklama; ruská reklama; vzdělávání; přejaté slovo; slovní zásoba; internacionalizmus; anglicizmus
Klíčová slova anglicky
online advertising; Russian advertising; Education; loanword; vocabulary; internationalism; anglicism
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2021 10:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
V originále
V současné době se v ruštině objevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, které představují jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy (s důrazem na řecko-latinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Přejímání celých lexikálních jednotek i jednotlivých cizojazyčných komponentů, které se využívají při slovotvorbě, poukazuje na silný vliv cizích jazyků v současné ruské online reklamě v oblasti vzdělávání.
Anglicky
There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.
Návaznosti
MUNI/A/0900/2019, interní kód MU |
|