ŠIMKOVÁ, Maria. Attitude and Graduation as resources of masculinity construction in YouTube vlogs (in press). Brno Studies in English. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 47, č. 1, s. 93-127. ISSN 0524-6881. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BSE2021-1-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Attitude and Graduation as resources of masculinity construction in YouTube vlogs (in press)
Autoři ŠIMKOVÁ, Maria (643 Rusko, garant, domácí).
Vydání Brno Studies in English, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 0524-6881.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00120859
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BSE2021-1-6
Klíčová slova anglicky Gender identity; branded identity; hegemonic masculinity; inclusive masculinity; Appraisal analysis; YouTube vlogs
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 22. 3. 2022 16:17.
Anotace
The present study examines stance-taking resources engaged in the performance of branded masculine YouTube identities. It aims at determining the role of Attitude and Graduation, two aspects of Martin and White's (2005) Appraisal framework, in the construction of branded masculinity on popular American YouTube vlog channels. The paper also presents adjustments to Appraisal system, which enable its applicability to gender identity analysis in terms Anderson’s Inclusive masculinity theory (2009), namely a developed Affect:Dis/inclination subcategory and a new category of Ironic heterosexual recuperation, which prove to be of considerable importance for determining the resources for the construction of blended masculinities in YouTube vlogs. The quantitative and qualitative analyses of the Appraisal resources employed in the speech of male vloggers have shown that branded masculine identities predominantly rely on the hybridization of orthodox and inclusive masculinities construed by means of evaluative stances targeted at a range of activities, people, objects and concepts indirectly indexing either of the two types of masculinities.
Návaznosti
MUNI/A/1204/2019, interní kód MUNázev: Researching Communication in English: Paradigms, Strategies, Developments - II (Akronym: ReComE 2020)
Investor: Masarykova univerzita, Researching Communication in English: Paradigms, Strategies, Developments - II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 17. 8. 2024 23:22