D 2020

Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic

HERBOČKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic

Autoři

HERBOČKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ostrava, Proceedings of the 5th International Conference on European Integration 2020, od s. 279-286, 8 s. 2020

Nakladatel

VŠB - Technical University of Ostrava, Czech Republic

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/20:00117391

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-248-4455-8

ISSN

Klíčová slova anglicky

Czech Republic European innovation scoreboard European Union innovation territorial marketing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 16:22, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The European Union is considered being one of the most politically and economically stable territories. The EU members play a crucial role as an engine of the world economy, and more importantly, innovation booster. As the European Union aims to be the global leader in the innovation framework, it promotes the European Innovation Scoreboard report, which comparatively assesses the innovation performance of each EU member. Admittedly, being among moderate innovators brings a tremendous opportunity to develop the territory’s comparative advantage and become a significant part of the global economy. The study examines the territorial marketing concept as a tool to identify opportunities for the Czech Republic as a moderate European innovator. The paper presents the recommendation to the Czech Republic in the European environment focusing on the opportunities to grow a stronger territory. One of the main advantages of territorial marketing is to create an attractive and sustainable territory for investors, residents, potential enterprises, regardless of territory size.

Návaznosti

MUNI/A/0895/2019, interní kód MU
Název: Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech (Akronym: TEMARIS)
Investor: Masarykova univerzita, Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty