HERBOČKOVÁ, Lucie. Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic. Online. In VŠB - Technical University of Ostrava. Proceedings of the 5th International Conference on European Integration 2020. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Czech Republic, 2020, s. 279-286. ISBN 978-80-248-4455-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Territorial Marketing as a Tool to Identify Opportunities for the Moderate European Innovators: The Case of the Czech Republic
Autoři HERBOČKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, Proceedings of the 5th International Conference on European Integration 2020, od s. 279-286, 8 s. 2020.
Nakladatel VŠB - Technical University of Ostrava, Czech Republic
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00117391
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-248-4455-8
ISSN 2571-029X
Klíčová slova anglicky Czech Republic European innovation scoreboard European Union innovation territorial marketing
Štítky European innovation scoreboard, Territorial Marketing
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 12. 5. 2021 16:22.
Anotace
The European Union is considered being one of the most politically and economically stable territories. The EU members play a crucial role as an engine of the world economy, and more importantly, innovation booster. As the European Union aims to be the global leader in the innovation framework, it promotes the European Innovation Scoreboard report, which comparatively assesses the innovation performance of each EU member. Admittedly, being among moderate innovators brings a tremendous opportunity to develop the territory’s comparative advantage and become a significant part of the global economy. The study examines the territorial marketing concept as a tool to identify opportunities for the Czech Republic as a moderate European innovator. The paper presents the recommendation to the Czech Republic in the European environment focusing on the opportunities to grow a stronger territory. One of the main advantages of territorial marketing is to create an attractive and sustainable territory for investors, residents, potential enterprises, regardless of territory size.
Návaznosti
MUNI/A/0895/2019, interní kód MUNázev: Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech (Akronym: TEMARIS)
Investor: Masarykova univerzita, Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:55