k 2019

Zážitkem k porozumění

ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína a Leona PEJCHAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Zážitkem k porozumění

Název anglicky

Experience to understanding

Autoři

ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína a Leona PEJCHAROVÁ

Vydání

Konference k inkluzivnímu vzdělávání pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy panem Ing. Robertem Plagou, Ph.D. 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze, dítě se sluchovým postižením, vzdělávací strategie, podpora učitelů, sluchové postižení

Klíčová slova anglicky

inclusion, child with hearing impairment, education strategies, hearing impairment,
Změněno: 24. 3. 2021 15:22, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Dítě se sluchovým postižením v prostředí běžné základní školy je postaveno před celou řadu výzev, tak je tomu i pro pedagogické pracovníky. Vzdělávání dítěte se sluchovým postižením s sebou nese jistá specifika, která musí pedagogičtí pracovníci zohlednit a uvědomit si potřeby dítěte. Na základě těchto znalostí pak mohou vytvořit takové prostředí, ve kterém bude mít dítě se sluchovým postižením dostatek příležitostí ke vzdělávání.

Anglicky

Teachers who are educating the child with hearing impairment in the mainstream school setting are in front of many challenges. The education of a child with hearing impairment holds on specifics and needs teachers should acknowledge. Teachers have to create an accessible environment where a child with hearing impairment has the opportunity to learn.