2019
Zážitkem k porozumění
ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína a Leona PEJCHAROVÁZákladní údaje
Originální název
Zážitkem k porozumění
Název anglicky
Experience to understanding
Autoři
ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína a Leona PEJCHAROVÁ
Vydání
Konference k inkluzivnímu vzdělávání pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy panem Ing. Robertem Plagou, Ph.D. 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
inkluze, dítě se sluchovým postižením, vzdělávací strategie, podpora učitelů, sluchové postižení
Klíčová slova anglicky
inclusion, child with hearing impairment, education strategies, hearing impairment,
Změněno: 24. 3. 2021 15:22, Dana Nesnídalová
V originále
Dítě se sluchovým postižením v prostředí běžné základní školy je postaveno před celou řadu výzev, tak je tomu i pro pedagogické pracovníky. Vzdělávání dítěte se sluchovým postižením s sebou nese jistá specifika, která musí pedagogičtí pracovníci zohlednit a uvědomit si potřeby dítěte. Na základě těchto znalostí pak mohou vytvořit takové prostředí, ve kterém bude mít dítě se sluchovým postižením dostatek příležitostí ke vzdělávání.
Anglicky
Teachers who are educating the child with hearing impairment in the mainstream school setting are in front of many challenges. The education of a child with hearing impairment holds on specifics and needs teachers should acknowledge. Teachers have to create an accessible environment where a child with hearing impairment has the opportunity to learn.