BARANOVÁ, Petra. Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe. In XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
Název česky Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
Autoři BARANOVÁ, Petra.
Vydání XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020, 2020.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Dvojí výjimečnost; Nadání; Specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky Twice exceptionality; Giftedness; Specific learning disabilities
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 16. 1. 2022 09:54.
Anotace
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.
Anotace česky
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.
Anotace anglicky
The dissertation thesis deals with the issue of education of twice-exceptional students in primary school. The research survey will consist of two parts. The first part aims to analyze the educational process of twice-exceptional students through case studies. The second part aims to clarify types of twice-exceptional pupils, to evaluate the awareness of teachers about the issue of double exceptionality and to map the use of support measures in their education through quantitative survey. On the basis of research findings and literatury study, a framework of methodological recommendations for work with gifted pupils and pupils with twice exceptionality will be developer. This framework will be addressed directly to teachers in mainstream schools. The presented conference paper presents the theoretical basis and design of the research of the dissertation thesis together with the presentation of the expected outcomes.
Návaznosti
MUNI/B/1299/2019, interní kód MUNázev: Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:30