Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
BARANOVÁ, Petra. Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe. In XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020. 2020. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe |
Název česky | Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe |
Autoři | BARANOVÁ, Petra. |
Vydání | XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020, 2020. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50302 Education, special |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Dvojí výjimečnost; Nadání; Specifické poruchy učení |
Klíčová slova anglicky | Twice exceptionality; Giftedness; Specific learning disabilities |
Změnil | Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 16. 1. 2022 09:54. |
Anotace |
---|
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů. |
Anotace česky |
---|
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů. |
Anotace anglicky |
---|
The dissertation thesis deals with the issue of education of twice-exceptional students in primary school. The research survey will consist of two parts. The first part aims to analyze the educational process of twice-exceptional students through case studies. The second part aims to clarify types of twice-exceptional pupils, to evaluate the awareness of teachers about the issue of double exceptionality and to map the use of support measures in their education through quantitative survey. On the basis of research findings and literatury study, a framework of methodological recommendations for work with gifted pupils and pupils with twice exceptionality will be developer. This framework will be addressed directly to teachers in mainstream schools. The presented conference paper presents the theoretical basis and design of the research of the dissertation thesis together with the presentation of the expected outcomes. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/B/1299/2019, interní kód MU | Název: Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze |
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference |
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:30