2020
Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
EMMER, Filip a Andrea HOLEŠINSKÁZákladní údaje
Originální název
Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
Autoři
EMMER, Filip (203 Česká republika, domácí) a Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Czech Journal of Tourism, Masarykova univerzita, 2020, 1805-3580
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/20:00117537
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
tourism; big data; mobility behaviour; destination management
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 10. 2022 16:43, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
The abundant use of the Internet and mobile technologies while traveling leaves a digital footprint in the form of big data that can be tracked. Big data bring information about spatial visitor behaviour that is valuable for strategic destination management. Big data enrich not only scientific fields (e. g. management, marketing, or geography) with their knowledge, but also represent the invention of new tools for their actual processing. Generally, big data are considered as a strategic tool enhancing the competitiveness of a destination. The paper presents the basic characteristics of big data and reviews research focused on big data in tourism. Moreover, it identifies its potential for tourism from both the theoretical and methodological point of view. The final part deals with current trends in using the big data in tourism and its application in destination management. The future trends of big data in the context of destination management are implied as well.
Návaznosti
CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_026/0008430, interní kód MU (Kód CEP: EF16_026/0008430) |
| ||
EF16_026/0008430, projekt VaV |
|