2018
Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů
KOČAŘ, TomášZákladní údaje
Originální název
Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů
Název česky
Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždě
Název anglicky
Analysis of possible risks for passengers' rights related to the upcoming amendment to Regulation (EC) No. 261/2004 laying down common rules for compensation and assistance to air passengers in the event of denied boarding, cancellation or significant de
Autoři
KOČAŘ, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, COFOLA 2018: část X, od s. 7-45, 39 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14220/18:00124883
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-80-210-9147-4
Klíčová slova česky
Letecká doprava; nařízení (ES) č. 261/2004; novela; práva cestujících; rizika
Klíčová slova anglicky
Air Transport; Regulation (EC) No. 261/2004; amendment; passenger rights; risks
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2023 18:07, JUDr. Bc. Tomáš Kočař, Ph.D.
V originále
Návrh nařízení č. 261/2004 přináší rizika pro práva cestujících v případech odepření nástupu na palubu, zrušení anebo významného zpoždění letu. „Kosmetická“ úprava definic pojmů „čas příletu“ a „čas odletu“ může vést až k vyloučení práva na náhradu škody, úprava podmínek působnosti k povinnosti cestujících dostavovat se k nástupu na palubu dříve než doposud. V případech odepření nástupu na palubu budou zčásti omezena práva na poskytnutí péče a právo na náhradu škody. K omezení práv cestujících dojde i při zrušení letu, kdy jednotlivá práva na poskytnutí péče cestujícím nemusí vůbec vzniknout a kdy dojde k částečnému omezení práva na náhradu škody. Největší omezení práv nastane v případech významného zpoždění letu, kde v důsledku zvýšení prahu zpoždění nemusí cestujícím vůbec vzniknout právo zajištění na ubytování a náhradu škody. V souvislosti s případy zrušení a významného zpoždění z důvodu mimořádných okolností dojde i k omezení práva na zajištění ubytování. Některé změny též naruší přehlednost dosavadní právní úpravy
Anglicky
Draft Regulation No. 261/2004 brings risks for passengers' rights in cases of denied boarding, cancellation or significant flight delay. A "cosmetic" modification of the definitions of the terms "arrival time" and "departure time" may lead to the exclusion of the right to compensation for damages, modification of the conditions of application to the obligation of passengers to show up for boarding earlier than before. In cases of denied boarding, the right to care and the right to compensation will be partially limited. Passengers' rights will also be restricted in the event of flight cancellation, when individual rights to care for passengers may not arise at all and when the right to compensation for damages is partially restricted. The greatest limitation of rights occurs in cases of significant flight delays, where as a result of an increase in the delay threshold, passengers may not have the right to secure accommodation and compensation for damages at all. In connection with cases of cancellation and significant delay due to extraordinary circumstances, the right to accommodation will also be restricted. Some changes will also disrupt the clarity of the current legislation.