C 2020

Educational leadership for intergenerational learning among teachers

BRÜCKNEROVÁ, Karla; Lucie ŠKARKOVÁ a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

Educational leadership for intergenerational learning among teachers

Autoři

BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí); Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Kraków, Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience, od s. 61-75, 15 s. Monografie i Studia, 2020

Nakladatel

Uniwersytet Jagielloński

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00114629

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-83-65688-65-1

Klíčová slova anglicky

intergenerational learning; learning among teachers; educational leadership

Štítky

Změněno: 15. 4. 2021 11:08, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

The study aims to address the question of how intergenerational learning (IGL) among teachers takes place in various educational leadership contexts. We present an answer based on three case studies of schools with different approaches to educational leadership, each employing various support measures. We describe IGL within these three settings. We show how educational leadership influences the contents, the depth, and the density of IGL interactions. We conclude that more widespread IGL interactions might be secured by the general support of functional relationships among teachers. This kind of support is not able, in and of itself, to promote deeper learning. Deep and teachers in charge, b) the development of skills to give and receive support and feedback, and c) the accepted belief that IGL can be inspirational and beneficial for professional learning for each teacher no matter the generation.

Návaznosti

GA13-07234S, projekt VaV
Název: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích