KÖCK, Johannes Benjamin. Alternative Sprachbetrachtung in México – Linguizismuskritik als didaktische Perspektive. In Jürgen Ehrenmüller / Věra Höppnerová. Experimentierraum DaF-Didaktik. Westböhmische Universität PilsenUniverzi: Polypress s. r. o., 2019, s. 55-73. ISBN 978-80-261-0919-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Alternative Sprachbetrachtung in México – Linguizismuskritik als didaktische Perspektive
Název anglicky Alternative Language Viewing in México - Linguizism Criticism as a Didactic Perspective
Autoři KÖCK, Johannes Benjamin.
Vydání Westböhmische Universität PilsenUniverzi, Experimentierraum DaF-Didaktik, od s. 55-73, 19 s. 2019.
Nakladatel Polypress s. r. o.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-261-0919-8
Klíčová slova anglicky Linguicism; Critisicm of Linguicism; Othering; Education and Power; Empowerement; Criticism of Racism; Life-world; multilingualism; Didactics; German as a Foreign and Second Language; Indigenous Languages in Mexico; Mexico; German as a foreign language; didactics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Změněno: 27. 1. 2021 20:56.
Anotace
Der nachfolgende Beitrag ist eine Fortführung der in den Jahren 2013 und 2014 in Wien und Oldenburg abgehaltenen Erasmus Intensivprogramme Linguizismuskritische Perspektiven auf lebensweltliche Mehrsprachigkeit und nationale Bildung(ssysteme). Ziel war dabei die Adaption des Konzep-tes der mehrsprachigen Lehre auf einen DaF-Kontext in Mexiko. Zudem soll illustriert werden, wie ein sozialwissenschaftlicher, herrschafts-kritischer Zugang auch für andere (nationale) Bildungssysteme fruchtbar gemacht werden kann.
Anotace anglicky
The following article is a continuation of the Erasmus Intensive Programs Linguicism-critical perspectives on lifelong multilingualism and national education (systems) held in Vienna and Oldenburg in the years 2013 and 2014. The main aim was to adapt the concept of multilingual teaching into the German as a foreign language context in Mexico. In addition, there should be illustrated how a socio-scientific, power-critical approach can be adapted into other (national) educational systems.
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 09:14