D 2020

Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools

PICKA, Karel, Martin DOSEDLA a Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools

Název česky

Robotická didaktická pomůcka Ozobot v českých školách

Autoři

PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí), Martin DOSEDLA (203 Česká republika, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

Danvers, ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 525-533, 9 s. 2020

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00117794

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-0-7381-2366-0

Klíčová slova česky

robotika; didaktika; programování; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

robotics; didactics; programming; education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 13:26, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper deals with a qualitative study on the implementation of the robotic teaching aid Ozobot in Czech schools. The authors focus their attention on the reasons for choosing this tool, the ways of use, the problems that teachers have to solve and the benefits that Ozobot brings to students in the educational process. The research involved nine teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects. Data were collected through interviews and subsequent transcriptional analysis. According to all respondents in this study, students with the use of Ozobots are enthusiastic and highly motivated. Pupils learn essential skills and knowledge either in algorithmization, programming and working with robots or in other science subjects. The implementation of Ozobots in the educational process combines effective teaching with the enthusiasm and motivation of students, which is an ideal state in any educational endeavour.

Česky

Tento příspěvek se zabývá kvalitativní studií o implementace robotické učební pomůcky Ozobot v českých školách. Autoři zaměřují svou pozornost na důvody výběr tohoto nástroje, způsoby použití, problémy, které učitelé musí vyřešit a výhody, které přináší Ozobot studentům ve vzdělávacím procesu. Výzkum zahrnoval devět učitelů s různou délkou praxe a různých předmětů. Údaje byly shromažďovány prostřednictvím rozhovorů a následná transkripční analýza. Respondenti v této studii, studenti s použitím Ozobotů jsou nadšení a vysoce motivovaní. Žáci se učí podstatné dovednosti a znalosti jak v algoritmizaci, programování tak i práci s roboty v rámci různých školních předmětů. Implementace Ozobotů do výuky kombinuje efektivní výuku s nadšením a motivací studentů, což je v každém případě ideální stav vzdělávacího úsilí.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2019, interní kód MU
Název: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty