2020
Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage
Název česky
Emoce v muzejní edukaci : Potenciál pro rozvoj vztahu ke kulturně-historickému dědictví
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Museologica Brunensia, 2020, 1805-4722
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00117801
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
emoce; muzejní edukace; muzejní psychologie; kulturně-historické dědictví; kulturní edukace
Klíčová slova anglicky
emotions; museum education; museum psychology; cultural and historical heritage; cultural education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 14:28, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
The educational potential of institutions which mediate cultural and historical heritage to their visitors is mostly being associated with transmission of knowledge and with education. It is so despite the fact that museums and other cultural and memory institutions are aware of the important role of psychological specifics of museum (culture, heritage protection) education and of the key role of emotions in the development of a relationship of visitors to cultural and historical heritage and in the effectiveness of education. The article pays attention to psychological aspects of education related both to the museum environment and to the visitors and their cultural competences, the role of experience, attention and regeneration of mental strength in cultural environment. It aims to emphasize the significance of additional benefits of visiting a cultural (museum) institution, such as relaxation and contemplation.
Česky
Edukační potenciál institucí, které návštěvníkům zprostředkovávají kulturně-historické dědictví, bývá nejčastěji spojován s transmisí znalostí a pojmem vzdělávání, případně výchova. Je tomu tak i přesto, že si muzea a další kulturní a paměťové instituce uvědomují, jak významnou roli hrají v procesu učení také psychologická specifika muzejní (kulturní, památkové) edukace a jak klíčové při budování vztahu návštěvníka ke kulturně-historickému dědictví i efektivitě učení jsou právě emoce. Článek věnuje pozornost psychologickým aspektům edukace vázaným jak na prostředí muzea, tak na osobnost návštěvníka a jeho kulturní kompetence, význam prožitku, pozornosti a obnovy duševních sil v kulturním prostředí. Směřuje ke zdůraznění významu dalších přínosů z návštěvy kulturní (muzejní) instituce pro návštěvníka, jako je relaxace a kontemplace.
Návaznosti
MUNI/A/0839/2019, interní kód MU |
|