ROZVADSKÁ, Katarína. Biografická práce netradičních studentů vracejících se na univerzitu po předchozí neúspěšné univerzitní zkušenosti. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 14.–16. září 2020, Ostrava. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Biografická práce netradičních studentů vracejících se na univerzitu po předchozí neúspěšné univerzitní zkušenosti
Název anglicky Biographical work of non-traditional students who re-entry university after previous unsuccessful university experience
Autoři ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 14.–16. září 2020, Ostrava, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114688
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky netradiční studenti; formální vysokoškolské vzdělávání; předčasné odchody ze vzdělávání; biografický výzkum; narace
Klíčová slova anglicky non-nontraditional students; higher education; drop-out; biographical research; narration
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 13. 4. 2021 07:54.
Anotace
Příspěvek přináší výsledky analýz jedné části dat z kvalitativní fáze šetření projektu GAČR č. 18-15451S s názvem Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR. Konkrétně se jedná o prohloubení analýzy jednoho podsouboru (neúspěšní netradiční studenti), přičemž v příspěvku jsou představeny výsledky prvních provedených analýz. Předčasné odchody ze vzdělávání bývají obecně nahlíženy negativně vládami i vzdělávacími institucemi pro své ekonomické následky (Merrill, 2015) a klasifikovány jako neúspěch jednotlivce či jako institucionální selhání (Quinn et al., 2005). Výzkumným nástrojem byly biografické rozhovory a byla provedena narativní analýza. Cílem příspěvku je prezentovat andragogický pohled na předčasné odchody z formálního vzdělávání prostřednictvím výsledků analýz narativů dospělých studentů s předchozí neúspěšnou zkušeností s vysokou školou.
Anotace anglicky
The paper presents the results of the analysis of one part of the data from the qualitative phase of the GAČR project No. 18-15451S entitled Non-traditional students studying for pedagogical degrees in tertiary education in the Czech Republic. Specifically, it is a deepening of the analysis of one subset (unsuccessful non-traditional students), while the paper brings the first results of it. In the background of the European higher education system, the drop-out is perceived negatively by institutions and governments as it has an economic cost (Merill, 2015). Within this context, student drop-out is often viewed as an individual failure rather than an institutional one (Quinn et al., 2005). The research tool was biographical interviews and to deepen the analysis, the author performed a narrative analysis. The aim of the paper is to present an andragogical view of drop-outs from formal education through the results of analyzes of narratives of adult students with previous unsuccessful university experience.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaVNázev: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 22:31