2020
Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu
NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu
Název anglicky
Nontraditional Students : The Role of Study Engagement
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00114691
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
netradiční studenti; pedagogické obory; vysokoškolské vzdělávání; angažovanost ve studiu
Klíčová slova anglicky
non-traditional students; education degree; higher education; study engagement
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2021 08:02, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Netradiční studenti představují důležitou skupinu univerzitních studentů a jejich angažovanost ve studiu proto může být považována za významný faktor ovlivňující současné univerzitní vzdělávání. Cílem příspěvku je přezkoumat roli angažovanosti ve studiu a vztah angažovanosti ve studiu k dalším proměnným u českých netradičních studentů studujících pedagogické obory. Převzaté škály poskytly užitečné nástroje k popisu populace studentů v terciárním vzdělávání; některé z nich jsou užity v českém prostředí poprvé. Angažovanost ve studiu měří devítibodová stupnice UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). Analýzy ukazují, že jak celá škála angažovanosti ve studiu UWES-S, tak i její tři subškály korelují s dalším škálami a proto mají značný potenciál vysvětlit různé aspekty průběhu studia sledovaných studentů.
Anglicky
Non-traditional students represent an important group of university students, and that is why their study engagement may be considered an important factor that affects current university education. This study aims to explore the study engagement and its relationship with other variables in the sample of Czech nontraditional students studying for education degrees. The scales taken over provided us with useful tools used to describe the population of students in tertiary education. Some of these are being used in the Czech environment for the first time. Study engagement is measured using a 9-item scale UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). The analyses show that both the overall UWES-S scale and the three subscales correlate with other scales in a clear pattern and have a hight potential to explain various aspects of the course of studies of respective students.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaV |
|