k 2020

Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu

NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu

Název anglicky

Nontraditional Students : The Role of Study Engagement

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00114691

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

netradiční studenti; pedagogické obory; vysokoškolské vzdělávání; angažovanost ve studiu

Klíčová slova anglicky

non-traditional students; education degree; higher education; study engagement

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2021 08:02, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Netradiční studenti představují důležitou skupinu univerzitních studentů a jejich angažovanost ve studiu proto může být považována za významný faktor ovlivňující současné univerzitní vzdělávání. Cílem příspěvku je přezkoumat roli angažovanosti ve studiu a vztah angažovanosti ve studiu k dalším proměnným u českých netradičních studentů studujících pedagogické obory. Převzaté škály poskytly užitečné nástroje k popisu populace studentů v terciárním vzdělávání; některé z nich jsou užity v českém prostředí poprvé. Angažovanost ve studiu měří devítibodová stupnice UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). Analýzy ukazují, že jak celá škála angažovanosti ve studiu UWES-S, tak i její tři subškály korelují s dalším škálami a proto mají značný potenciál vysvětlit různé aspekty průběhu studia sledovaných studentů.

Anglicky

Non-traditional students represent an important group of university students, and that is why their study engagement may be considered an important factor that affects current university education. This study aims to explore the study engagement and its relationship with other variables in the sample of Czech nontraditional students studying for education degrees. The scales taken over provided us with useful tools used to describe the population of students in tertiary education. Some of these are being used in the Czech environment for the first time. Study engagement is measured using a 9-item scale UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). The analyses show that both the overall UWES-S scale and the three subscales correlate with other scales in a clear pattern and have a hight potential to explain various aspects of the course of studies of respective students.

Návaznosti

GA18-15451S, projekt VaV
Název: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic