2020
Leading Learning Networks in Education. Theoretical Framework and School Leaders´ Perspectives across Europe
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Ruud LELIEUR, Wouter SCHELFHOUT, Jan VANHOOF et. al.Základní údaje
Originální název
Leading Learning Networks in Education. Theoretical Framework and School Leaders´ Perspectives across Europe
Název česky
Vedení učících se sítí ve vzdělávání. Teoretický rámec a perspektiva ředitelů škol napříč Evropou
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Ruud LELIEUR (56 Belgie), Wouter SCHELFHOUT (56 Belgie), Jan VANHOOF (56 Belgie), Kristin VANLOMMEL (56 Belgie), Mateja BREJC (705 Slovinsko), Justina ERČULJ (705 Slovinsko), Torbjorn HORTLUND (752 Švédsko), Kristina MALMBERG (752 Švédsko), Linda DEVLIN (826 Velká Británie a Severní Irsko), Rachel MORGAN-GUTHRIE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Tracy WALLIS (826 Velká Británie a Severní Irsko), Daniel CEBRIÁN (724 Španělsko) a Manuel CEBRIÁN (724 Španělsko)
Vydání
1. vyd. Brno, 100 s. Masaryk University Press, 2020
Nakladatel
Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00117908
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9589-2
Klíčová slova česky
ředitelé škol, učitelé, spolupráce ve škole, síťování
Klíčová slova anglicky
learning networks; leadership; education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 14:04, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
This study is one of the main outcomes of Leading Learning by Networking, an Erasmus+ project. It concerns the management of learning networks in schools with regard to the mission of these networks in the context of growing diversity. The text consists of three main parts. The opening chapter is of theoretical study, dealing with the term Professional learning networks and various factors that facilitate this form of collaboration in schools. Attention is also paid to the role of headteachers in the creation of and support for learning networks. The second part is a summary of the results of a qualitative research, which was carried out by means of interviews, aimed at recognition of some aspects of networking in selected schools in the partner countries. Part three describes a range of data obtained from a questionnaire survey on headteachers’ needs and experience in the management of learning networks.
Česky
Text je jedním z hlavních výstupů projektu Leading Learning by Networking (projekt Erasmus+). Studie pojednává o řízení učících se sítí ve školách s ohledem na jejich poslání v kontextu rostoucí rozmanitosti ve školách. Text se skládá ze tří hlavních částí. První z nich má teoretický charakter, pojednává o pojmu profesionálních učících se sítí a o faktorech, které takový způsob spolupráce ve školách usnadňují. Pozornost je věnovaná také roli ředitelů škol při vytváření a podpoře učících se sítí. Ve druhé části textu jsou shrnuty výsledky kvalitativního šetření, jehož cílem bylo skrze rozhovory poznat některé aspekty síťování ve vybraných školách v partnerských zemích. Třetí část studie nabízí data z dotazníkového šetření zaměřeného na zkušenosti a potřeby ředitelů škol v řízení učících se sítí. Publikace je určena zejména ředitelům škol, učitelům, školským politikům, školním konzultantům, studentům učitelských oborů.