2020
Persuasion in Specialised Discourses
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga, Martin ADAM, Renata POVOLNÁ a Radek VOGELZákladní údaje
Originální název
Persuasion in Specialised Discourses
Autoři
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí), Martin ADAM (203 Česká republika, domácí), Renata POVOLNÁ (203 Česká republika, domácí) a Radek VOGEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. London, 354 s. Postdisciplinary Studies in Discourse, 2020
Nakladatel
Palgrave Macmillan
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00114710
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-030-58162-6
Klíčová slova anglicky
persuasion; specialised discourse; ethos; pathos; logos; academic discourse; business discourse; religious discourse; technical discourse
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2021 10:12, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
This book examines the concept of persuasion in written texts for specialist audiences in the English and Czech languages. By exploring a corpus of academic research articles, corporate reports, religious sermons and user manuals the authors aim to reveal similarities and differences in rhetorical strategies across cultures and genres. They draw on Biber and Conrad’s (2009) model for contextualising interaction in specialised discourses, Bell’s (1997) framework for the analysis of participants roles, Swales’ (1990) genre analysis approach for considering genre constraints and Hyland’s (2005) metadiscourse model for investigating writer-reader interaction. The result is a book which will appeal to researchers and students in Discourse Studies, especially those with an interest in genre and rhetorical strategies.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaV |
|