SUCHÁNEK, Petr, Alena KLAPALOVÁ a Radoslav ŠKAPA. Quality Management in the Context of Objective and Subjective Business Performance. 1. vyd. Plzeň: ZČU Plzeň, 2020, 7 s. ISBN 978-80-261-0971-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality Management in the Context of Objective and Subjective Business Performance
Autoři SUCHÁNEK, Petr, Alena KLAPALOVÁ a Radoslav ŠKAPA.
Vydání 1. vyd. Plzeň, 7 s. 2020.
Nakladatel ZČU Plzeň
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-261-0971-6
Klíčová slova anglicky objective business performance; subjective business performance; quality management; customer satisfaction
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 21. 1. 2021 17:38.
Anotace
This paper addresses quality management with a focus on consumer satisfaction measurement in the context of objective and subjective business performance across industrial sectors. The goal of this paper is to identify and analyse differences in quality management between higher and lower performing businesses. The research was conducted quantitatively using a questionnaire and closed scale questions throughout the year 2018. Respondents were managers of the investigated businesses, who (subjectively) evaluated the performance of their own business. Performance was also assessed objectively based on publicly available accounting data, using standard financial indicators. It was found that there are differences in quality management and customer satisfaction measurement between higher and lower performing businesses. It was also found that there are differences between subjective andobjective performance evaluation, leading to the conclusion that these evaluations are not equivalent.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 06:29