MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities
Name (in English) Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50804 Library science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digital humanities; edukace; výzkum; pedagogická aplikace
Keywords in English digital humanities; education; research; pedagogy applications
Tags digital humanities, kompetenční učení, library, pedagogy, research, teacher, teaching librarian
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 29/3/2021 00:19.
Abstract
Obsah workshopu byl výzkumně aplikační. Byl zaměřen především na práci s digitálními zdroji z oblasti humanitních věd v realitě vzdělávacích potřeb škol a knihoven, a to se zaměřením na místně zakotvené vzdělávání a regionální fond kulturní paměti. V jeho rámci proběhl evaluační výzkum s cílem přenést jeho výzkumné závěry do praxe práce s digitálními vzdělávacími zdroji a kolekcemi ve vzdělávacím prostředí středních škol.
Abstract (in English)
The content of the workshop was research application. It focused mainly on working with digital resources in the field of humanities in the reality of the educational needs of schools and libraries, with a focus on locally embedded education and the regional fund of cultural memory. Within its framework, evaluation research was carried out with the aim of transferring his research conclusions into the practice of working with digital educational resources and collections in the educational environment of secondary schools.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/4/2024 02:30