k 2020

Na můstku mezi knihovnou a školou

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Na můstku mezi knihovnou a školou

Název anglicky

On the bridge between the library and the school

Vydání

IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci; kurikulum; vzdělávací politika

Klíčová slova anglicky

literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils; curriculum; educational policy
Změněno: 29. 3. 2021 00:35, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

“Non scholae, sed vitae discimus”. Jaké příležitosti pro celoživotní vzdělávání nabízí škola? A jaké knihovna? Jak silná nebo tenká linka mezi vzděláváním ve školní lavici a mimoškolními aktivitami vlastně je – a je taková dělící linka vůbec potřeba? Příspěvek představil funkční praxi i perspektivy spolupráce knihovníků a učitelů v propojování neformálního a formálního vzdělávání. Téma je ukotveno v rozvíjení kompetenčního přístupu a gramotností.

Anglicky

“I would not, but I live in discimus”. What opportunities for lifelong learning does the school offer? And what library? How strong or thin is the line between school education and extracurricular activities - and is such a dividing line needed at all? The paper presented the functional practice and perspectives of cooperation of librarians and teachers in connecting non-formal and formal education. The topic is rooted in the development of a competence approach and literacy.

Návaznosti

17260/2020 OULK-OLK, interní kód MU
Název: Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí (Akronym: NASIV 2020)
Investor: Ministerstvo kultury ČR, Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí